باقری: سیاست تقویت و تعمیق روابط با همسایگان ادامه می‌یابد ۲ منطقه در خارکیف و دونتسک به تصرف روسیه درآمدند حمله موشکی از غزه به سوی شهرک‌های صهیونیست‌نشین (۷ خرداد ۱۴۰۳) معترضان مخالف جنگ غزه در حیفا سرکوب شدند + فیلم تاکید ایران و عمان بر ارسال کمک‌های فوری به غزه و توقف نسل‌کشی حمدان: آمریکا و «بایدن» مسئول جنایت رفح هستند بورل: اعراب طرح صلح خود برای خاورمیانه را به اروپا دادند جزئیات عملیات‌های مهم ارتش یمن در اقیانوس هند و دریای سرخ دیدار فرزندان دبیران کل حزب‌الله لبنان با خانواده رئیس جمهور شهید سیدهادی طباطبایی به عنوان رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی منصوب شد وزیر خارجه عمان در منزل شهید امیرعبداللهیان حضور یافت یحیی سریع: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۳ کشتی را هدف قرار دادیم (۷ خرداد ۱۴۰۳) لاپید خطاب به نتانیاهو: تو دیگر صلاحیت نخست‌وزیری را نداری قالیباف گزینه‌ فراکسیون مستقلین برای ریاست مجلس شد ادعای تازه آژانس انرژی اتمی درباره ذخایر اورانیوم غنی‌شده در ایران صهیونیست‌ها دوباره به جان هم افتادند نتانیاهو بر ادامه جنگ و جنایت در غزه اصرار دارد حماس: در هیچ مذاکره‌ای شرکت نخواهیم کرد شهادت ۳ نیروی پلیس نوار غزه در حملات هوایی اسرائیل ژاپن: کره‌شمالی یک موشک بالستیک آزمایش کرد
سرخط خبرها

الهاشمی القرشی با لقب عجیب، رهبر داعش شد + عکس

  • کد خبر: ۱۰۳۶۸۶
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
الهاشمی القرشی با لقب عجیب، رهبر داعش شد + عکس
رهبر جدید داعشی ها در بین نیروهای گروهک تروریستی داعش به پروفسور زید معروف است و از سال ۲۰۱۳ به این گروهک پیوسته و پیش از آن یکی از رهبران گروهک انصارالاسلام بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، "ابوحسن الهاشمی القرشی" آغاز ماه مارس طبق بیانیه منتشر شده در سایت گروه تروریستی داعش،به عنوان رهبر جدید این گروه انتخاب شد. منابع خبری اعلام کردند که وی با داشتن سمت‌های اجرایی در داعش، شخصیت موثرتر و فعال‌تری نسبت به سلف خود است.

ابو الحسن الهاشمی القرشی نام مستعار "بشار الصمیدعی" است که در سال‌های گذشته به "حاجی زید" شهرت یافته است.

"رائد الحامد"، روزنامه‌نگار عراقی متخصص در امور گروه‌های تندرو، اظهار داشت که الصمیدعی به دلیل سمت قبلی‌اش به‌عنوان سرپرست دستگاه قضائی و نهادهای گروه تروریستی داعش، از نظر قانونی واجد شرایط رهبری است.

همچنین این روزنامه‌نگار معتقد است که دلیل دیگر انتخاب این فرد به سرکردگی داعش،‌ اصل و نصب او است؛ به عبارتی او از قبیله الصمیدع می‌باشد که گفته می‌شود منتسب به پیامبر اسلام است و با توجه به اینکه یکی از شروط رهبری داعش انتصاب آبا و اجداد رهبر این گروه به پیامبر است، وی از این نظر حائز امتیاز است.

همچنین داعش در بیانیه‌ای مبنی بر تحلیف "ابو الحسن القرشی" به عنوان رهبر جدید خود، توضیح داد که این امر به توصیه قبلی ابو ابراهیم القرشی انجام شده است که نشان دهنده روابط خوب آنها با یکدیگر است.

به گزارش مجله آمریکایی "نیو لاین"، حاجی زید تنها در سال ۲۰۱۳ به داعش پیوست و پیش از آن یکی از رهبران گروه "انصارالاسلام" بود.

این مجله خاطرنشان کرد: حاجی زید بلافاصله پس از عضویت در داعش، به دلیل شهرت بالایی که در جامعه جهادی داشت، نقش‌های مهمی را به عهده گرفت و علاوه بر آن وی در مرکز "امام المتقین"  نیز نقش مبلغ و مدرس را به عهده داشت.

این مجله معتقد است که الصمیدعی همان ابو الحسن الهاشمی القرشی می‌باشد چرا که به دلیل شخصیت تأثیرگذارش در داعش، از رهبر سلف خود مؤثرتر و فعال‌تر است.

قابل ذکر است که نهادهای اطلاعاتی عراقی معتقداند که الصمیدعی ۴۷ ساله است و او در محله "الوحده" در شهر موصل بزرگ شده است.

الهاشمی القرشی با لقب عجیب، رهبر داعش شد + عکس

منبع: ایسنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->